A Severn-Híd

A Severn-híd project négy struktúrából áll, amelyek Angliától Walesig terjednek: az Aust-viadukt, a Severn-híd, Térkép, a Beachley viadukt és a Wye-híd. 1998-ban a Severn-híd és az Aust viadukt I. fokozatú státuszt kapott. A teljes fotógaléria ITT tekinthető meg.

Severn-híd

A Severn-Híd története

A Severn-híd megnyitását II. Erzsébet angol királynő 1966. szeptember 8-án személyesen végezte. Egy autópálya-függesztőhíd, amely a Severn és Wye folyókat hidalja át, az angliai Aust, Dél-Gloucestershire és Chepstow között, a dél-kelet-walesi Monmouthshire-ben, a Beachley, Gloucestershire-en keresztül. A két folyót egy félsziget választja el egymástól. Ez az összekötő híd Anglia és Wales között. Megépítése három és fél évet vett igénybe költsége pedig mintegy 8 millió fontot tett ki. Ez váltotta fel az Aust kompot. Harminc éven át tartotta az M4-es autópályát.

Felépítése

A Severn-híd a volt Aust komp közelében található. A híd hagyományos kialakítású függőhíd, amelynek fedélzetét két fő kábel támasztja alá két acéltorony között. 1966-ban a híd fedélzetét tartó kábeleket 18 000 mérföld (29 000 km) huzalból pörgették meg. A fő kábelek mindegyike 8 322 egyedi 5 mm-es vezetékből áll. A fedélzetet hordozó függesztőkábelek szokatlan jellemzője, hogy nem függőlegesek, mint a legtöbb függesztőhíd esetében, hanem cikk-cakk formában vannak elrendezve, a szomszédos tartókkal szorosan egymás mellett. Az általa kínált háromszögelés a vibráció csökkentésére tett kísérlet, csakúgy, mint a Stockbridge csillapítóknak a kábeleken való elterjedt használata. A híd 5240 láb (1600 m) hosszú, amely a tornyok közötti 3240 láb (988 m) középső fesztávolságból és a két 1000 láb (305 m) oldalsó szakaszból áll. A tornyok 136 m-rel magasabbra emelkednek az átlagos magas víz felett, és üreges dobozosak. A fedélzet egy ortotróp acél doboztartó, aerofoil alakú, konzolos kerékpárúttal és a dobozzal megtámasztott járdával. A híd alakját a tervezők, Freeman, Fox és Partnerek határozták meg a Forth Road Bridge szélcsatornás tesztjeit követően, miután az eredeti szélcsatorna modellt véletlenül elpusztították. A fedélzet szakaszait Fairfield-Mabey-ben, Chepstow-ban építették, és mindegyik 132 tonnás részt lebegtették a folyón, mielőtt a helyükre emelték volna őket.

Több ilyen cikk

demonic